Асоциация Общество и Ценности
Следвайте ни чрез:
  • Начало
  • За нас
    • Ценности
    • Какво правим
    • Политика за поверителност
  • Граждански действия
    • Брак и семейство >
      • Седмица на брака
      • Фактическо съжителство
      • Ресурси
    • Деца
    • Достойнство на личността >
      • Евтаназия
      • Порнография >
        • Неприемливи реклами
      • Проституция и трафик на хора
      • ЛГБТИ
      • Сурогатно майчинство
      • Още
    • Европа >
      • Писма и петиции
    • Споделено
  • Медии
    • Съобщения до медиите
    • Медиите за нас
    • Новини
  • Контакти
  • Включи се
  • English
    • About us
    • News
    • Donate

Сексуалното образование е възможно от предучилищна възраст

22/5/2019

4 Comments

 
Picture
Просветното министерство не дава отговор с кои неправителствени организации работи
 
Законова наредба дава право на граждани и неправителствени организации да образоват децата в училищата и детските градини в сферата на гражданското, интеркултурното и здравното образование, което включва и сексуалното.
 
Това стана ясно от отговора на Министерство на науката и образованието (МОН), на запитване на сдружение “Асоциация общество и ценности”, по Закона за достъп до обществена информация.
 
Според Наредба 13 от 21.09.2016г. за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование[1] същите се осъществяват в процеса на придобиването на всички видове училищна подготовка вкл. предучилищната.
 
“Сексуалното и здравно образование присъстват в разработените и утвърдените нови учебни програми по следните задължителни учебни предмети: Околен свят, Човекът и природата, Биология и Здравно образование,” се казва още в отговора от МОН.

Кажи 'НЕ' на Стратегията за детето!
На въпроса с кои неправителствени организации МОН си е партнирало в сферата на здравното и сексуално образование в училищата от институцията отговарят, че “работят и подкрепят различни неправителствени организации, граждани и институции, свързани с инициативи и дейности в сферата на предучилищното и училищното образование, кореспондиращи с водещите политики на Министерството, а не само по посочената проблематика.” 
 
От МОН не отговарят какви суми и от какви източници са усвоили през последните осем години за провеждане на обучения свързани със сексуалното здраве на подрастващите. МОН отговаря, че разчита на “средствата от държавния бюджет”, и че ги управлява “консолидирано”.
 
Неотговорени остават въпросите кои неправителствени организации, в кои училища, колко ученици и на каква възраст са били обучени в програми, съдържащи сексуално образование. 
 
За момента МОН не предвижда промени в учебното съдържание, свързани със сексуалното и здравното образование.
 
За утвърдените учебните програми, заглавия, автори и издателства на учебни пособия пише, че са достъпни на страницата на институцията[2].
 
Напомняме, че следствие сигналите на родители във връзка с разпространените "джендър" анкети по проекта Selfie и брошурите със снимки на хомосексуалисти в училищата просветният министър разпореди[3] да не се допускат анкети, въпросници, информационни материали, беседи срещи и обучения изискващи от учениците да определят половата си идентичност. Същото важи и за разпространението на материали с порнографско съдържание, противоречащи на добрите нрави и на обществените норми на поведение, включително такива съдържащи насилие, нетолерантност, дискриминация и неуважение.
 
Ако постъпят предложения за подобни практики, учителите трябва да уведомят директора, той от своя страна да докладва случая до регионално управление по образование (РУО) и оттам да съобщят на МОН. При съмнение, че дадена тема е дискусионна и би предизвикала обществено напрежение, а също и че може да бъде използвана за недоверие към институцията, ръководството следва да се съгласува предложението с РУО и МОН. По теми, по които липсва обществен консенсус и не са задължителни допускането им в образователните институции може да се осъществи при вземане предвид мнението на родителите.

Три десетилетия на проучвания доказват, че сексуалното образование в училищата не е ефективна стратегия за обществено здраве,  голям брой негативни последствия. Това се подкрепя от над 100 съвременни проучвания за сексуално образование в световен мащаб за оценка на ефективността от сексуалното образование. Те доказват, че тази стратегия е неуспешна и е основен фактор за голям брой негативни последствия.


[1] https://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2136914662

[2] Учебните програми са достъпни на: www.mon.bg/bg/28
Заглавията, авторите, издателствата и учебните пособия, одобрени от МОН са достъпни на: www.mon.bg/bg/10

[3] http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/letters/mon.pdf

* В края можете да се запознаете с целия отговор на МОН:
Още от съдържанието на Наредба 13: 

Според приложение N 1 към Наредба 13 (в Допълнителните разпоредби към чл. 14 ал. 2 т.1. в сила от 29.09.2018г.) например  децата в предучилищна възраст следва да могат да описват “отношение и поведение на възрастни и деца, което нарушава правата”. 

Съгласно изискванията по интеркултурно образование децата в детските градини следва да бъдат запознати с основните човешки права, а тези в началния курс следва да са запознати с международни и национални нормативни документи отнасящи се до човешките права и да развият чувствителност към прояви на дискриминация.

Министърът може да определя и други теми, извън тематичните. (чл. 11 ал. 4) а педагогическият съвет  може да определя приоритетни тематични области.
​
Обучението по отделни тематични области по ал. 1 може да се осъществява от гост-лектори от съответните компетентни институции, от неправителствени организации или от общественици в присъствието на класния ръководител. (чл. 11 ал. 8)
Picture
4 Comments
Паулина Спасова
10/7/2019 07:52:45 am

Това е ОТВРАТИТЕЛНО И НЕДОПУСТИМО!!!

Reply
Ковачева
25/7/2019 08:28:22 am

Задължителните предмети, които включват информация за биология на човека, възпроизвеждане, промени в пубертета, болести и предпазване от тях и бременност, СА напълно достатъчни.
Децата, които раждат деца, ги знаем кои са и те най-често не могат да четат на български, защото не го ползват... така,че не учебният материал е недостатъчен, а преподаването му.
Според конституцията РОДИТЕЛЯТ има право да възпита и отгледа децата си, както прецени. Сексуализирането на децата - отнема детството им и ги развращава... ако мислите, че преувеличавам, потърсете ръководството поСИП - Азбука за теб и мен 5-8 клас според което учениците трябва да учат чрез преживяване и се налага на учителя, да ги кара да играят ролеви игри,в които децата се асоциират с 30 ГОДИШНА ЛЕЗБИЙКА, малолетна проститутка и гей, най-фрапантното е упражнението по еротика, в което децата по&

Reply
ковачева продължение
25/7/2019 08:32:40 am

В същото ръководство децата под ръководството на учителя полегнали на музичка трябва да си представят еротични сцени, които после да споделят. ТОВА ЛИ ВИ Е ПРЕВЕНЦИЯТА НА РАННОТО ЗАБРЕМЕНЯВАНЕ?
От кога похотта е ценност?
Тия изследвания, които доказват, че училището не ги учи децата достатъчно на секс, за това имат ранен сексуален живот КОЙ ВИ ГИ НАПРАВИ ? Накое НПО с джендърска политика в основните си цели? НМД?
БЕЗСРАМНИЦИ

Reply
Екатерина
26/7/2019 02:09:47 am

И защо не им говорят за мам и татко, за любов и семейство, а им говорят за секс и полово влечение?

Reply



Leave a Reply.

    RSS Feed

    Image courtesy of FreeDigitalPhotos.net

Powered by Create your own unique website with customizable templates.