Д-р Дженифър Р. Морс

Основната обществена роля на брака

1)    Основната обществена роля на брака е да свърже майките и бащите с децата им и един с друг.

2)    Бракът между мъж и жена позволява на децата да познават и да бъдат познавани от биологичните си родители. Еднополовият брак разделя децата поне от единия им родител.

3)    Бракът между мъж и жена дава основата за това децата да имат едни и същи биологични, законови и грижещи се за тях родители. Еднополовият брак разпределя тези функции между различни хора.

4)    Бракът между мъж и жена дава на децата достъп до тяхното генетично, културно и социално наследство.

5)    Макар че това невинаги е възможно, децата имат най-високи шансове за добър живот, когато са отгледани от биологичните си женени родители.

Някои хора твърдят, че изследванията показват, че децата на еднополови двойки живеят също толкова добре, колкото тези на разнополовите двойки.

6)    Проучванията в тази сфера са предварителни. Засега не съществуват изследвания, които да продължават достатъчно дълго, за да покажат дългосрочния ефект от това да бъдеш отгледан в еднополово семейство.

7)    Много от изследванията в тази сфера не използват представителни извадки от еднополовите двойки. Доброволците често са по-заможни, по-добре образовани и е по-вероятно да бъдат добри родители независимо от сексуалната си ориентация.

8)    Всеки един от еднополовата двойка може да е добър родител. Но две добри майки не могат да заместят бащата.

Но не всички женени двойки имат деца. Как е възможно да твърдите, че целта на брака е да облагодетелства децата?

9)    Това е изказване от гледната точка на възрастните. То разкрива точно колко преобърната е целта на брака при еднополовите двойки.

10) Погледнете на брака от гледната точка на детето. Не във всеки брак има деца. Но всяко дете има родители.

11) Всяко дете има право на взаимоотношение и с двамата си родители.

12) Всяко дете има право да познава и да бъде познавано и от двамата си родители.

13) Никое дете не може да защитава тези права само.

14) Общество от възрастни трябва да защитава правото на децата да имат връзка и с двамата си родители.

15) Обществото от възрастни трябва да защитава тези права чрез предпазване от нараняване, а не чрез възстановяване, след като нараняването вече е факт.

16) Бракът между мъж и жена е институцията, която обществото от възрастни използва, за да защитава активно правото на всички деца да имат връзка и с двамата си родители.

17) Еднополовият брак променя брака от институция, в центъра на която са децата, в институция, съсредоточаваща се върху възрастните.

18) Без брака между мъж и жена няма да има институция, която специфично да защитава правото на децата да общуват и с двамата си родители.

19) Осиновените деца твърдят, че копнеят за връзка с биологичните си родители.

20) Законите в повечето щати помагат на осиновените деца да намерят биологичните си родители.

21) Умишлено да заченеш дете с разбирането, че то никога няма да има взаимоотношение с баща си, е несправедливо и жестоко към детето.

Някои хора твърдят, че децата се нуждаят единствено от двама възрастни, които се обичат, и че любовта е по-важна от биологията.

22) Ако любовта между възрастните беше единственият важен фактор, би следвало биологичните родители да са напълно заменими от доведени родители. Обикновено обаче това не е така.

23) Децата в семейства с доведен родител като цяло имат повече емоционални проблеми и по-нисък успех в училище от децата на женени родители.

24) Дисциплината може да бъде по-трудно постижима в семейства с доведен родител отколкото в семейства на женени биологични родители. Някои биологични родители не позволяват на доведените да дисциплинарат децата им, казвайки „това са моите деца, не твоите”.

25) Някои деца в семейства с доведен родител много успешно настройват двамата родители един срещу друг.

26) Лоялността в семейства с доведен родител може да бъде сложна. Биологичният родител може да се чувства разкъсан между посвещението си към детето и това към брачния си партньор. Цялостните биологични семейства са по-склонни да чувстват, че обичта към детето им е също така и акт на обич към другия родител на детето.

27) Изследванията показват, че доведените бащи прекарват по-малко време с децата на половинките си, отколкото биологичните бащи. Повторно омъжените майки прекарват средно по по-малко време със собствените си деца. Детето и брачният партньор започват да се конкурират за вниманието на майката.

28) Семейство с еднополови родители означава, че единият от възрастните няма да има биологична връзка с детето и е възможно да бъде по-скоро доведен, отколкото биологичен родител. Не можем да твърдим, че любовта на възрастните един към друг ще реши проблемите, характерни за семействата с доведен родител.

Мъжете и жените не са взаимнозаменяеми.

29) Еднополовият брак косвено приема, че майката и бащата са взаимнозаменяеми и че сексът няма нищо общо с това да бъдеш родител. Бремето на доказателството на тази теза би трябвало да легне върху тези, които изказват това силно неинтуитивно твърдение.

30) Дори еднополовите двойки вярват, че сексът има значение: сексът на родителите им. Гейовете настояват за сексуален партньор мъж. Те не са задоволяват с жена, независимо колко мъжествена е тя. Лесбийките настояват за сексуален партньор жена. Те не приемат дори женствен мъж.

31) Не е справедливо законът да постановява, че възрастните имат правото да имат това, което искат, а именно партньори от същия пол, докато децата трябва да приемат това, което им дадем, независимо какво  е.

32) Майката и бащата имат специфичен принос за развитието на детето.  Отсъствието на бащата създава рискове за децата, които отсъствието на майката не причинява.

33) Тийнейджърките без бащи са под риск от ранна полова активност, множество сексуални партньори, извънбрачна бременност и полово преносими болести.

34) Тийнейджърите без бащи са под риск от насилие, криминална дейност,  членуване в банди и лишаване от свобода.

35) Първата менструация при момичетата под тийнейджърска възраст, които живеят без бащите си, идва по-рано, отколкото при момичетата, живеещи с бащите си. Ранната менструация се свързва с множество здравословни проблеми, сред които наднормено тегло, рак на гърдата, рак на матката и емоционални проблеми (например анорексия, депресия, безпокойство, агресия и злоупотреба с наркотици), да не говорим за ранната полова активност.

36) Децата се нуждаят от помощ и напътствия при развиването на половата си идентичност. Еднополовите бракове биха направили тази задача по-трудна, ако не и незаконна.

Преосмислянето на брака омаловажава бащите.

37) Твърдението, че мъжете и жените са взаимнозаменяеми, ще засегне мъжете и жените по различен начин.

38) Когато се ражда дете, майката винаги е наблизо. Бащата обикновено е по-малко свързан с детето от майката. Основната цел на разнополовия брак е да свърже майките и бащите с децата им и един с друг. Еднополовият брак приема, че връзката на децата с бащите не е съществена.

39) Страните, в които еднополовите бракове са разрешени, символично омаловажават бащинството.  Провинцията на Британска Колумбия, Канада, промени актовете си за раждане.  На тях има място за името на майката и квадратче, където трябва да се отбележи „друг родител/баща”.

40) В Обединеното кралство имаше изискване, че неомъжена жена може да използва изкуствена възпроизводителна технология само ако може да докаже, че нуждата на детето от баща ще бъде посрещната. Това изискване беше отменено след признаването на еднополовите бракове от страх лесбийските двойки да не бъдат засегнати.

41) Ако еднополовият брак стане законово и социално приемлив, все повече жени ще избират да отглеждат децата си заедно. Те ще гледат на това като на по-лесно от полагането на усилия да се прескочи разделението между половете и да се работи заедно с мъжа чрез брака.

42) В днешното общество за нас не е трудно да си представим хора, които виждат две жени заедно да отглеждат деца и казват: „Виж, всичко е точно така, какво винаги сме си мислели: жените нямат нужда от мъже. Децата нямат истинска нужда от бащи.” Почти немислимо е хората да погледнат двама мъже, които отглеждат деца заедно, и да заключат, че децата не се нуждаят от майки.

43) Еднополовият брак все повече ще омаловажава половите роли и език. В Шотландия училищата престанаха да празнуват Деня на бащата. Монтгомъри и Мериленд премахнаха от законите си всяка забележка спрямо половата принадлежност. Думите „баща” и „майка”, „съпруг” и „съпруга” са под въпрос.

Изкуственото оплождане: Кутия на Пандора

44) Никой няма правото да има дете. Децата не са предмети, спрямо които останалите хора имат права. Децата са хора със собствени права.

45) Ние няма да бъдем в състояние да поддържаме обществото свободно, ако някои хора се превърнат в предмети, създавани от други хора за собствените им цели.

46) Изкуственото оплождане опетнява достойнството на децата.

47) Използването на дарена сперма или яйцеклетки задължително носи след себе си разделянето на детето от единия или двамата му родители.

48) Децата, заченати чрез изкуствено оплождане с дарена сперма, често изпитват чувство на загуба от това, че не познават бащите си.

49) Защитниците на неограниченото изкуствено оплождане казват: „Децата ни ще се чувстват добре, защото ги искаме толкова силно”.  Обърнете това изказване: „Ние трябваше да произведем друго човешко същество, защото искахме.” Това вече не звучи толкова затрогващо.

50) Приемането на еднополовия брак създава допълнителни правомощия за прилагането на изкуствено оплождане.

51) „Правомощия” за прилагането на изкуствено оплождане означава, че всеки с пари може да прави каквото си иска. Това не може да бъде правилно от която и да е морална или религиозна гледна точка. Въпреки това защитата на еднополовите бракове води законодателството в тази посока.

Еднополовият брак дава ново определение на брака.

52) Еднополовият брак е признат, когато определението за брак е било променено от „съюз между мъж и жена” на „съюз между двама души”. Еднополовите бракове засягат всички, защото тяхното законово определение се отнася до всички.

53) Безполовият брак ще измести половия. Еднополовият брак трансформира брака от институция, чийто център е полът, в полово неутрална такава.

54) Съдиите, наложили еднополовия брак, са направили изказвания, които повърхностно звучат правдоподобно, но които със сигурност са грешни от общочовешка гледна точка.

55) Съдията, който наложи еднополовия брак в щата Айова, каза: „Проучванията… показват, че традиционната нагласа, че децата се нуждаят от майка и баща, за да израстнат здрави, успешни възрастни, е базирана по-скоро на стереотип, отколкото на каквото и да е друго.” Това не е вярно от общочовешка гледна точка.

56) Съдията, който прие Предложение 8 в Калифорния, каза: „Полът вече не е основна част на брака; бракът според закона е съюз между равни.” Първото изречение формира това, което трябва да бъде доказано. Второто – грешната представа, че в случай, че полът не е без значение, бракът със сигурност не може да бъде съюз между равни.

57) Ако достатъчно съдии кажат достатъчно невероятни неща, хората ще загубят уважение към закона. 

58) Създаването на една законова изституция и за разнополовите, и за еднополовите двойки, означава, че от закона трябва да бъдт премахнати всички основни обществени цели на брака и да останат само маловажните лични цели.

59) Съдията, който отхвърли Предложение 8 в Калифорния, каза: „Бракът е законовото признание и одобрение на избора на една двойка да живее заедно, да се посвети на другия, да създаде семейство, основано на чувствата им един към друг, да бъде заедно в икономическо партньорство и да се подкрепя взаимно, както и всички, зависими от нея.” По тази дефиниция съквартирантите от един колеж или членовете на клубове се броят за „женени”.

60) Когато активистите приключат започнатата дейност, от брака няма да е останало нищо освен правителствен регистър на приятелства. 

Преосмислянето на брака онзачава преосмиляне на родителството.

61) Бракът между мъж и жена е институцията, която обвързва майките и бащите с децата им. Еднополовият брак е институция, която лишава децата поне от единия им родител.

62) Еднополовият брак отваря врата за това децата да имат по повече от двама законни родители, както е в Канада.

63) Еднополовият брак обикновено поставя биологичните родители на еднаква правна основа с възрастни, които нямат генетична връзка с детето.

64) Еднополовият брак елиминира законовия принцип, че биологичната връзка е основата при родителските грижи и отговорности.

65) На мястото на биологичния принцип трябва да дойде друг принцип. Този принцип ще бъде даването на родителски грижи и отговорности от страна на държавата.

66) Съдии в щата Вашингтон създадоха тест в 4 части, който да покаже дали възрастен, който няма връзка с детето, може да бъде истински родител. За да се постигне това, семейните съдилища трябва да изследват най-личните аспексти от живота на семейството.

67) Еднополовият брак омаловажава законовия принцип, че всяко дете има право на взаимоотношение и с двамата си родители.

68) Еднополовият брак лишава децата поне от единия им родител и то не поради извънредни обстоятелства, както е при осиновяването, а просто като рутинна процедура.

69) За момента осиновяването съществува, за да даде на децата родителите, от които се нуждаят, а не за да даде на родителите децата, които те искат.

Еднополовият брак засилва държавата за сметка на гражданското общество.

70) Еднополовият брак е създаден от държавата. Бракът между мъж и жена е естествена институция, зародила се спонтанно от обществото.

71) Държавата ще трябва да защитава творението си – еднополовия брак. Бракът между мъж и жена се самоутвърждава.

72) Правителствата ще налагат вярването, че еднополовият брак е еквивалентен на този между мъж и жена.

73) Всички видове религиозни организации, както евентуално и училища, агенции по осиновяване и подготвителни предбрачни програми могат да станат обект на държавен контрол. Католическите агенции по осиновяване в Масачузец и областта Колумбия вече не функционират. Католическата Епархия на област Колумбия спря да предоставя здравни осигуровки на съпружеските двойки, след като еднополовият брак беше създаден от градския съд.

74) Правителствата ще наложат вярването, че майките и бащите са взаимнозаменяеми.

75) В Масачузец един баща се възпротивил срещу това, че в детската градина са прочели на детето му книжка, която представяла двама мъже като романтична двойка. Бащата е бил отведен с белезници от публична среща. Държавата обявила, че родителите нямат право да спират децата си от уроци, срещу които имат възражения.

76) Правителството на Квебек направи преподаването на идеята, че хомосексуалността е нормална, задължително в малкото провинциално менонитско училище. Менонитите отказаха и по последни данни обмислят да напуснат Квебек, отколкото да продоставят обучението на децата си на властите на провинцията.

77) Еднополовият брак се равнява на насилствено превземане на гражданското общество от държавата.

* Дженифър Робак Морс е основател и президент на Института Рут в Калифорния, САЩ (Ruth Institute), който е проект на Националната организация за брака с цел насърчаване брака между мъж и жена. Мисията на Института е да направи брака „готин“ чрез насърчаване взаимоотношенията между съпрузите, изградени на взаимно посвещение за цял живот. 
Морс е бивш преподавател по икономика в университетите Иейл и Джордж Мейсън. В момента тя работи на непълен работен ден като изследовател в Института Актон за изучаване на религията и свободата. Тя е омъжена и е майка на две деца.

Превод на български: ГС «Асоциация Общество и Ценности»

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *